Najdroższe marki świata – TOP 10

Marka. Znak, symbol i nazwa firmy. Czasem marka cenniejsza jest od samego przedsiębiorstwa. Promowanie marek stało się nie tylko wyzwaniem biznesowym, ale i sztuką, co udowadniały nie raz firmy z naszego rankingu. Ile warte są najcenniejsze marki świata?

10. Louis Vuitton

Marka, której produkty kupić możesz na każdym targowisku w  mniejszej miejscowości lub w nadmorskim kurorcie za parę dolarów.  No, może w nie do końca autoryzowanej wersji… I może nie do końca takiej jakości. Wartość Louis Vuitton  to 29,9 mld dolarów. Firma zarabia, pomimo fali podróbek,: 9,7 mld dolarów

 9. Toyota

Pomimo zapaści branży, którego symbolem stało się Detroid, Toyota jest 9 co do wartością marką świata. Jej wartość wynosi 31,3 mld dolarów. Przychody firmy zaś 182,2 mld dolarów.

8. Samsung

Wartość marki, która specjalizuje się w produkcji… wszystkiego, co da włąćżyć się do prądu wynosi  35 mld dolarów. Producent komórek z serii Samsung Galaxy zarabia 209,6 mld dolarów.

7. General Electric

General Electric powstał pod koniec XIX poprzez połączenie dwóch przedsiębiorstw: Edison Electric Light Company zarządzanego przez Thomasa A. Edisona i Thomson-Houston Company zarządzanego przez Charlesa A. Coffina. Dziś wartość marki, w której laboratoriach wymyślono lodówkę, żarówkę i gramofon, wynosi 37,1 mld dolarów. Przychody firmy: 126 mld dolarów

6. McDonald’s

Synonimem globalizacji i spłycania zunifikowanego gustu jest macdonaldyzacja. Tymczasem Klaun z MacDonalda wydaje się wiecznie zadowolony – ma powód! Jego wartośćto 39,9 mld dolarów. Zarabia zaś 99,8 mld dolarów.Kto by się nie cieszył?

5. IBM

Na początku lat 90 IBM był jak w Polsce Adidas – synonimem całej grupy produktów. Na pecety na podwórku mówiło się IBM. Dziś marka warta jest 47,9 mld dolarów. Zarabia 99,8 mld dolarów.

4. Coca-Cola

Kapitaliści, jak mówiła onegdaj propaganda, chcieli zniszczyć socjalizm topiąc go w Coca – Coli. I chyba im sie udało. Nie dziwota – marka generuje przychody firmy 23,8 mld dolarów. Marka warta jest 56,1 mld dolarów. Wódka z Colą jest zaś czasem wręcz bezcenna

3. Google

Jeśli wygooglowałeś ten temat to wiedz, że skorzystałeś z usługi trzeciej co do wartości marki świata. Kolorowy napis Google wart jest 56,6 mld dolarów. Firma zarabia 51,4 mld dolarów.

2. Microsoft

Dlaczego Bill Gates nazwał swoją firmę Micro Soft wie pewnie tylko jego żona. My wiemy coś innego – wartość jego marki osiągnęła 63 mld dolarów i generuje przychody wysokości 86,7 mld dolarów!

1. Apple

Ugryzione jabłko to najcenniejsza marka globu (a – pod warunkiem, że kosmici nie przywiązują wartości do metek – być może całego wszechświata.) Gates z Woźniakiem składając swoje pierwsze maszyny w garażu pewnie nie sądzili, że w 2015 roku Apple wart będzie 124,2 mld dolarów. Przychody firmy wynoszązaś 170 mld dolarów. Marka jest zatem warta więcej niż firmy z pozostałych miejsc podium razem wzięte!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz