Czy marnujesz swoje życie? TOP10 sygnałów, że tak jest!

Czujesz, że coś jest nie tak, że zbyt wiele czasu przepływa ci przez palce? Nie masz na nic ochoty i brakuje ci motywacji, poza tym pracujesz w miejscu, w którym nie chcesz pracować i nie lubisz myśleć o jutrze? A może wręcz odwrotnie, nie brakuje ci energii do działania, ale opierasz ją na niewłaściwych, chwiejnych motywacjach? Wiele osób zadaje sobie pytanie „Czy marnuję swoje życie…?”, ale niewielu dociera do konkretnych odpowiedzi… Wychodząc naprzeciw waszym oczekiwaniom przygotowaliśmy listę sygnałów, które pozwolą wam to ocenić i być może podjąć pierwsze kroki, aby to zmienić.

10. Źle myślisz o sobie

Złe myśli

Złe myśli

Jednym z pierwszych objawów tego, że coś złego może się dziać w twojej psychice, to zadręczanie się negatywnymi myślami, przede wszystkim na własny temat. Jeśli myślisz o sobie tylko w sposób negatywny, nie uwzględniając żadnych superlatyw, jeśli uważasz, że jesteś gorszy/gorsza od innych ludzi, musisz jak najszybciej zmienić swoje nastawienie! Nie jest to proste, ale jednym z pierwszych kroków do racjonalnego i zdrowego spojrzenia na swoje życie, jest zauważenie nieprawidłowości w postrzeganiu samego siebie. A jeśli czytasz ten temat, prawdopodobnie ten krok już jest za tobą.

Rada: Przestań narzekać, to nic nie zmieni. Zamiast tego myśl o tym, co chciałbyś zdobyć!

9. Nie planujesz i nie marzysz

Gdy czujesz, że całe dnie przepływają ci przez palce i zaczynasz tracić kontrolę nad czasem, należy przedsięwziąć pewne działania, które pozwolą na wyjście z impasu. Bez chociażby szczątkowych planów, nie będzie łatwo zmienić swojego postępowania, spontaniczne zajęcia nie grają większej roli, kiedy kręcisz się w kółko w złych przyzwyczajeniach. To jak survival, bez planu twoje wysiłki zmienią się w ruchy łososia wyrzuconego na brzeg.

Rada:
 Zbuduj plan działania oparty na małych krokach w kierunku zmiany przyzwyczajeń i ciesz się niewielkimi sukcesami, a nim się obejrzysz – przyjdą większe osiągnięcia.

8. Unikasz i boisz się porażek

Boisz się porażek

Boisz się porażek

Obawiasz się, że coś nie wyjdzie, dlatego nie podejmujesz żadnych działań.Tłumaczysz to sobie stwierdzeniem, że jesteś perfekcjonistą i za takiego wszyscy cię uważają i… no właśnie, co powiedzą wszyscy, kiedy ja – człowiek idealny poniesie klęskę? Wiesz co? Tak naprawdę większość ludzi będzie to miała w głębokim poważaniu, zdecydowanie zbyt często zastanawiamy się nad tym, co myślą na nasz temat inni, podczas gdy oni mają zwykle swoje problemy na głowie. Nie unikaj porażek, jest różnica między tymczasową porażką, która jest nieuniknionym elementem dążenia do swoich marzeń, a byciu przegranym.

Rada: Podejmuj wyzwania, żeby zobaczyć – że porażka to jedynie droga do celu.Nauczysz się tego i nie będziesz się stresować każdym kolejnym zadaniem.

7. Spędzasz czas na pierdołach

Jeśli siedząc przed komputerem i oglądając idiotyczne zdjęcia łapiesz się na myślach, że marnujesz zbyt wiele czasu, prawdopodobnie masz racje! Spędzając czas przed telewizorem, granie w gry komputerowe (maniakalnie), spędzanie czasu z ludźmi, którym na niczym (i nikim) nie zależy… Małe rzeczy kształtują naszą osobowość! Przykładaj wagę do wszystkiego, co robisz – nie ma ludzi idealnych i nikt nie wymaga, abyś był przykładem na to, jak perfekcyjnie należy wykorzystywać każdą chwilę na pożyteczne zajęcia, ale przesada w drugą stronę jest jeszcze gorsza.

Rada: Przeanalizuj, ile czasu marnujesz na zajęcia, które nie mają większego sensu. Staraj się je ograniczyć i zastąpić czymś, co pozwoli ci się realizować i rozwijać. Satysfakcja gwarantowana!

6. Krążysz w strefie komfortu

Kolejny ważny punkt odnosi się do strefy komfortu, czyli sytuacji – w której czujesz się bezpiecznie i nie podejmujesz żadnych działań związanych z jakimkolwiek ryzykiem, które jest z drugiej strony niezbędne – aby się z niej (strefy komfortu) wydostać. Finalnie wiesz, że powinieneś coś zrobić, ale wygodniej jest ci odpuścić i utrzymywać status quo.

Rada: Podejmuj działania, nie wszystko musi być dla ciebie komfortowe i przyjemne, co więcej – właśnie takie rzeczy, które z początku wydają się dla nas nie komfortowe (nowa praca, udział w konkursie) – w późniejszym czasie przynoszą najwięcej satysfakcji.

5. Nie wysypiasz się

Dobry sen

Dobry sen

Pewnie już to wiesz, ale dobry sen jest nieodłącznym elementem dobrego życia. Jeśli twój harmonogram jest tak napięty, że twój organizm nie ma możliwości regeneracji podczas zdrowego snu, wcześniej czy później zacznie szwankować. Jak się domyślasz, pociągnie to za sobą długofalowe konsekwencje: rozchwianie emocjonalne, niewydolność fizyczną,brak motywacji i energii do działania, apatię lub nawet depresję. Zadbaj o dobry sen, aby móc wykorzystać w pełni następny dzień.

Rada: Twoje łóżko to nie kanapa/jadania/wstaw co chcesz, to miejsce – w którym masz spać. Jeśli tylko poczujesz się wieczorem zmęczony, zgaś światło i po gorącej kąpieli ląduj w wyrku. Opłaci ci się…

4. Chcesz być kimś innym

Łapiesz się na tym, że przejmujesz wzorce zachowań innych i chcesz żyć tak, jak oni? Dążysz do życia, którym żyje twój idol, kolega, przyjaciel? Wielki błąd, zawsze znajdziesz kogoś, kto jest od ciebie bogatszy, mądrzejszy lub po prostu na takiego wygląda. Jeśli popędzany takimi motywacjami, będziesz szedł naprzód – nie wytrzymasz długo, a być może nawet odwiedzi cię depresja! To zamknięte koło, które będzie sprawiało, że mimo pozornych postępów nic się nie zmieni.

Rada: Tworzysz swoją historię, niezależną od innych. Nie przepisuj książki, którą napisał ktoś inny – miej na siebie pomysł i nie porównuj się do nikogo. Będziesz zdrowszy, szczęśliwszy i nie będziesz marnować swojego czasu na cele, które są bezwartościowe – bo nie dają satysfakcji i szczęścia, a tylko zmieniają swoją formę, gdy się do nich zbliżysz.

3. Zaniedbujesz swoje ciało

Ruch to zdrowie

Ruch to zdrowie

Chyba nikt nie musi już ci tłumaczyć, że twój nastrój i poziom energii jest bezpośrednio powiązany z fizycznością? W sytuacji, gdy nie podobasz się sobie, jesteś otyły/otyła, źle się odżywiasz i masz wyniszczające zdrowie nałogi – nie licz to, że będziesz wulkanem energii, a tym samym wykorzystasz swój czas efektywnie. Organizm to mechanizm, w którym wszystko musi być ze sobą zgrane, kiedy szwankuje jedna część, pozostałe również słabną.

Rada: Pamiętaj o zdrowych, nieprzetworzonych produktach – które jak najczęściej powinny pojawiać się w twojej diecie. Raz na jakiś czas wypij koktajl oczyszczający bądź zdrowy fit-napój z dobrych, nie tuczących owoców :). Ćwicz, jakkolwiek – ale ćwicz, niech to będzie z początku dłuższy spacer.

2. Żyjesz przeszłością

Wciąż rozpamiętujesz to, co było i w każdej wolnej chwili odnosisz się do przeszłości, a dodatkowe te myśli wpływają na wszystko, co robisz – a raczej na to, czego nie robisz… Pora spalić emocjonalne mosty i skupić się na przyszłości bez zbędnych obciążeń, a fakt – że są to obciążenia, już powinieneś wiedzieć.

Rada: Zamknij drzwi prowadzące do przeszłości i nie marnuj życia żyjąc tym, czego już nie ma.

1. Czekasz

Nie czekaj

Nie czekaj

Ten podpunkt bezpośrednio łączy się z tym mówiącym o strefie komfortu. Czekasz na coś, co ma mieć przełomowe znaczenie w twoim życiu, problem polega na tym, że nie wiesz co to jest i sam do tego nie dążysz. Może to będzie dla ciebie zaskoczeniem, ale nic takiego się nie wydarzy! Nie wygrasz w lotto, miłość twojego życia nie zapuka do drzwi, a dobry pracodawca nie będzie cię błagał o to, żebyś pracował właśnie dla niego. Do wszystkiego trzeba dojść samemu, ale podążając małymi krokami – wszystko jest możliwe. Wystarczy działać!

Rada: Żyj chwilą (ale bez przesady), nie myśl o tym co było – zacznij tworzyć własną rzeczywistość na swój sposób, już od zaraz!

Inspiracje: 12

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz